tracking

Zavorni bobni – Vizualna obnova

Bobnasta zavora je zavora, ki uporablja trenje, ki ga povzroča niz “čevljev” ali ploščic, ki pritiskajo navzven na vrtljivi del v obliki valja, imenovan zavorni boben. Izraz bobnasta zavora običajno pomeni zavoro, pri kateri čevlji pritiskajo na notranjo površino bobna. Ko čevlji pritiskajo na zunanjo stran bobna, se običajno imenuje zavora na zaponko.
Zavorni bobni so bili ponavadi vgrajeni na osnovne avtomobile starejših generacij, na modernih avtomobilih pa zavornih bobnov skorajda ne vidimo več. Tokratna delavnica je namenjena estetski obnovi zavornih bobnov saj jih skozi leta lahko načne rja.

 

Zavorni bobni - Vizualna obnova

Stvari, ki jih boste potrebovali

  • Nekaj s čimer boste avto podložili. Priporočljivi so namenski podstavki, nekateri pogumneži pa se poslužujejo tudi opeke in ostalih “podlog”.
    Obnavljate lahko tudi en zavorni boben naenkrat, vendar ne priporočamo saj traja precej časa, da se zadeva po posegu posuši.

  • Vrtalni stroj oziroma “bormašina”.  Ta naprava bo precej pospešila postopek krtačenja rje iz zavornih bobnov. Ročni način je vedno opcija ampak vedite, da je zelo zamudno.

  • Krtačka z jeklenimi ščetinami. Ponavadi se jo dobi specializiranih trgovinah kot sta BAUHAUS & MERKUR.

  • Zaščitna očala! Nevarnost je, da ti ob krtačenju priletu opilek ali pa celo jeklena ščetina v oko. Ne izplača se tvegati!

  • Odstranjevalec rje. Tu priporočamo Würthov Rust Converter. Ni poceni, je pa vreden denarja. Morali pa boste biti pazljivi pri uporabi saj ni dobro, da pride v stik s kožo zaradi svoje agresivnosti.

  • Toplotno odporna barva v spreju.  Na voljo je v večih barvah in se sami odločite kako bodo izgledali zavorni bobni na koncu. Mi proporočamo klasično črno ali srebrno…

Korak 1: Brušenje rje

Torej, najprej je potrebno pobrusiti rjo. Tu morate biti čimbolj temeljiti, saj bo v nasprotnem primeru barva prej odstopala na tistih mestih, kjer ne bo temeljito pobrušeno.

pobrušen zavorni boben

Korak 2: Po potrebi namaži notranjost bobna

Ta postopek sicer ni nujen, če bobni delajo nemoteno, pa vendar… Če ste že v tem procesu, lahko odstranite pokrov bobna in pošpricate notranji mehanizem z WD-40 hitro sušečim čistilcem kontaktov. Ta deluje na alkoholni osnovi in pomaga dobro očistiti nepotrebne saje, ki nastanejo ob pregrevanju.

wd40 zavorni bobni cleaner

Korak 3: Premaz z odstranjevalcem rje

Potem poskrbiš, da so zavorni bobni namazani z odstranjevalcem rje. Počakati je potrebno vsaj 3 ure, da se zadeva temeljito posuši. Priporočamo, da se to izvaja v toplem vremenu, da se hitreje suši.

namazan z odstranjevalcem rje

Korak 4: Zaščita pred barvanjem

Predno se lotite barvanja s sprejem zavarujte podvozje. Najlažje zamaskirate kar z uporabo starih reklamnih časopisov. Zamaskirajte kar cel blatnik in tudi cca. 40cm od roba blatnika.

zaščita podvozja

Korak 5: Dodatna zaščita pred barvanjen

Ni slabo, če z masirnim trakom tudi oblepite ostale dele bobna, da preprečite barvanje le teh.

zaščita podvozja 2

Korak 6: Končali ste!

Razlika v izgledu bo očitna. To se najbolj pozna sploh, če imate poleti nameščena platišča z redkimi “kraki” in so zavorni bobni precej opazni.
Rja pa ni privlačna v nobenem pogledu kajne? 😉

konec

Zavorni bobni so velikokrat zanemarjeni

Marsikdo se tega ne bo lotil saj mu to ne pomeni veliko. Tistemu, ki pa se namerava lotiti tega podviga, pa utegne priti ta zapis še kako prav. Če pogledamo iz drugega zornega kota, boste na nek način zagotovo podaljšali življensko dobo vaših zavornih bobnov. Sploh, če se boste lotili še čiščenja notranjosti bobna. Ker navsezadnje je v povprečju cena enega zavornega bobna 100eur + delo na servisu. Če potegnemo črto boste s tem posegom polepšali izgled in privarčevali na dolgi rok 🙂

zavorni bobni prej potem

Kontaktirajte nas

HINT d.o.o., Vir, Zoisova 34, SI-1230 Domžale

© 2021 WD-40 Company