Kristjan Vrecek
28 April 2021
Bobnasta zavora je zavora, ki uporablja trenje, ki ga povzroča niz “čevljev” ali ploščic, ki pritiskajo navzven na vrtljivi del v obliki valja, imenovan zavorni boben. Izraz bobnasta zavora običajno pomeni zavoro, pri kateri čevlji pritiskajo na notranjo površino bobna. Ko čevlji pritiskajo na zunanjo stran bobna, se običajno imenuje zavora na zaponko.
Zavorni bobni so bili ponavadi vgrajeni na osnovne avtomobile starejših generacij, na modernih avtomobilih pa zavornih bobnov skorajda ne vidimo več. Tokratna delavnica je namenjena estetski obnovi zavornih bobnov saj jih skozi leta lahko načne rja.
Nekaj s čimer boste avto podložili. Priporočljivi so namenski podstavki, nekateri pogumneži pa se poslužujejo tudi opeke in ostalih “podlog”.
Obnavljate lahko tudi en zavorni boben naenkrat, vendar ne priporočamo saj traja precej časa, da se zadeva po posegu posuši.
Vrtalni stroj oziroma “bormašina”. Ta naprava bo precej pospešila postopek krtačenja rje iz zavornih bobnov. Ročni način je vedno opcija ampak vedite, da je zelo zamudno.
Krtačka z jeklenimi ščetinami. Ponavadi se jo dobi specializiranih trgovinah kot sta BAUHAUS & MERKUR.
Zaščitna očala! Nevarnost je, da ti ob krtačenju priletu opilek ali pa celo jeklena ščetina v oko. Ne izplača se tvegati!
Odstranjevalec rje. Tu priporočamo Würthov Rust Converter. Ni poceni, je pa vreden denarja. Morali pa boste biti pazljivi pri uporabi saj ni dobro, da pride v stik s kožo zaradi svoje agresivnosti.
Toplotno odporna barva v spreju. Na voljo je v večih barvah in se sami odločite kako bodo izgledali zavorni bobni na koncu. Mi proporočamo klasično črno ali srebrno…
Torej, najprej je potrebno pobrusiti rjo. Tu morate biti čimbolj temeljiti, saj bo v nasprotnem primeru barva prej odstopala na tistih mestih, kjer ne bo temeljito pobrušeno.
Ta postopek sicer ni nujen, če bobni delajo nemoteno, pa vendar… Če ste že v tem procesu, lahko odstranite pokrov bobna in pošpricate notranji mehanizem z WD-40 hitro sušečim čistilcem kontaktov. Ta deluje na alkoholni osnovi in pomaga dobro očistiti nepotrebne saje, ki nastanejo ob pregrevanju.
Potem poskrbiš, da so zavorni bobni namazani z odstranjevalcem rje. Počakati je potrebno vsaj 3 ure, da se zadeva temeljito posuši. Priporočamo, da se to izvaja v toplem vremenu, da se hitreje suši.
Predno se lotite barvanja s sprejem zavarujte podvozje. Najlažje zamaskirate kar z uporabo starih reklamnih časopisov. Zamaskirajte kar cel blatnik in tudi cca. 40cm od roba blatnika.
Ni slabo, če z masirnim trakom tudi oblepite ostale dele bobna, da preprečite barvanje le teh.
Razlika v izgledu bo očitna. To se najbolj pozna sploh, če imate poleti nameščena platišča z redkimi “kraki” in so zavorni bobni precej opazni.
Rja pa ni privlačna v nobenem pogledu kajne?
Izjava o omejitvi odgovornosti
Načini uporabe izdelkov WD-40, ki so opisani ali prikazani so bili podjetju WD-40 Company posredovani s strani uporabnikov. Primeri uporabe niso bili preizkušeni s strani podjetja WD-40 Company in ne predstavljajo priporočila ali predlogov podjetja WD-40 Company. Izdelke podjetja WD-40 Company uporabljajte z razumom. Vedno upoštevajte navodila za uporabo in bodite pozorni na opozorila natisnjena na embalaži.
© 2025 WD-40 Company.
Vse pravice pridržane