Kristjan Vrecek
28 December 2023
Čeprav je bil v boju proti rji na različnih avtomobilskih delih dosežen ogromen napredek, še vedno obstajajo nevarne situacije, kjer se oksidacija ponovno pojavi in povzroči škodo. Eden najbolj ogroženih avtomobilskih delov so platišča. Ta nevarnost se je zmanjšala s prihodom aluminijastih platišč, ki so zaradi svoje sestave veliko manj nagnjena k tvorjenju rje (vendar ne povsem izvzeta). Ker pa je treba zamenjati zimske pnevmatike z letnimi (in obratno) dvakrat letno, imajo številni vozniki komplet pnevmatik nameščen na jeklenih platiščih, da pospešijo postopek in zmanjšajo stroške tovrstnih zamenjav. Takrat rja spet postane velik problem, saj se tudi na najbolje barvanem jeklu, ko je izpostavljeno okoljskim dejavnikom, soli za posipanje in neprekinjenemu mletju peska in gramoza, začnejo pojavljati značilne rjave lise, ki se množijo in povečujejo. Zato je potrebna akcija. Oglejmo si podrobno, kako saniramo rjo na jeklenih platiščih.
Redno pranje platišč je prvi korak pri zaustavitvi nastajanja rje na avtomobilskih platiščih in nasploh pri vseh vzdrževalnih delih platišč. Po odstranitvi morebitnih pokrovov koles se opravi pranje z univerzalnim čistilnim razpršilom oziroma kar z WD-40 Bike čistilom. Ta izdelek hitro odstrani umazanijo in se lahko uporablja na vseh materialih. Izdelek pustite delovati približno 5 minut. Nato s primerno krtačo odstranite vse tujke. Uporaba visokotlačnega čistilnika z vodnim curkom je vsekakor dobra ideja. Najboljši rezultat pa seveda dosežemo, če kolo odstranimo z avtomobila, da izvedemo temeljito pranje zadnjega dela platišča.
Če platišče kaže manjše znake rje, brez resnih poškodb, je priporočljivo uporabiti večnamensko sredstvo WD-40. Ta izdelek ščiti kovino pred rjo in korozijo, prodira in maže zataknjene dele ter odstranjuje vlago in ščiti vsako površino pred njo. Razpršite ga na dele, ki jih je treba zaščititi, bodisi s širokim pršilnim curkom ali preko pametne slamice, ki omogoča, da se izdelek usmeri točno tja, kamor želite.
Če je rja že močno načela vaša jeklena platišla se lahko sanacija sprevrže v bol poglobljeno delo. Za začetek morate pri vulkanizerju odstraniti pnevmatike, da imate v rokah samo platišče . Nato z žično krtačo in brusilnim strojem odstranite vso rjo, ki je na površini platišča. Platišče mora biti doro prebrušeno, rje pa ne sme biti več. Če pustite rjo pod barvo, se bo ta širila naprej.
Ko je platišče temeljito očiščeno lahko pričnete z barvanjem. Obstajajo namenski spreji za platišča pri katerih je barva dobro toplotno obstojna. Nanesti je treba vsaj tri zaporedne nanose, pri tem pa paziti, da ne ostanek barve odteče. Ko je barva popolnoma suha, lahko nesete platišča nazaj k vulkanizerju, da vam namesti pnevmatike, platišče pa ustrezno scentrira.
Tudi vijaki platišč so nagnjeni k rjavenju. Očistite navoje vjakov in jih poškropite z WD-40 belo litijevo mastjo v spreju. Ta deluje odlično pri stikih kovine s kovino, ima vrhunske mazalne sposobnosti in odbija vlago.
Tako se bodo vijaki vaših platišč vedno odvili, ko bo to potrebno, ne glede na letni čas.
Izjava o omejitvi odgovornosti
Načini uporabe izdelkov WD-40, ki so opisani ali prikazani so bili podjetju WD-40 Company posredovani s strani uporabnikov. Primeri uporabe niso bili preizkušeni s strani podjetja WD-40 Company in ne predstavljajo priporočila ali predlogov podjetja WD-40 Company. Izdelke podjetja WD-40 Company uporabljajte z razumom. Vedno upoštevajte navodila za uporabo in bodite pozorni na opozorila natisnjena na embalaži.
© 2025 WD-40 Company.
Vse pravice pridržane