tracking

Kako odviti zapečen gonilni ležaj kolesa?

Predstavljaj si. Na svojem kolesu opaziš, da se gonilnemu ležaju izteka življenska doba in bi ga bilo dobro zamenjati. Obnava se ne izplača saj je nov gonilni ležaj res poceni. Pozanimaš se kater tip gonilnega ležaja potrebuješ, greš v trgovino in ga kupiš. Prideš domov, lotiš se dela in evo, ležaj se ne odtegne pa da se je*eš. Kolega, ležaj je zapečen!
Kaj to pomeni? To pomeni, da je z leti vsa mast izpuhtela iz navojev (če jo je sploh kaj bilo že v štartu). Do tega pride v največji meri zaradi vdora vode pri pranju. Nič bat, to je neizogibno oziroma to je mogoče preprečiti le z rednimi servisi. Tokrat bom opisal postopek, ki mi je velikokrat prišel prav pri tovrstnih zapletih. Pa gremo kar po vrsti:

Kako odviti zapečen gonilni ležaj kolesa?

Kaj vse potrebujete.

 

Stvari, ki jih boste potrebovali

Korak 1: Naprezanje in spoznanje, da tega ne bo odvil niti sam bog

Tu predlagam, da ste trmasti. Ampak ne spet preveč, ker to ponavadi rezultira, da s silo uničite vtore, ki so namenjeni, da se lahko orodje zagozdi s svojimi zobci. Če jih uničite boste morali poseči po fleksarici…

gonilni ležaj naslovka

Korak 2: Uporabi WD-40 penetrant sprej

Gre se za precej fantastičen, hitro prodirajoči produkt, ki mi je že vekrat rešil marsikatero zapečeno stvar. Deluje tako, da prodre med spoje in razžre oziroma razrahlja to rjo in umazanijo, ki se je zapekla  med navoji.

gonilni ležaj blog1

Korak 3: Dodaj topoloto

Ja, prav si prebral. Gonilni ležaj je potrebno dobro segreti. Navaden fen ni najboljši, je pa boljši kot nič. Ampak še vseeno predlagam industrijski fen. Ta bo še dodatno segrel materiale in jih malce omehčal.
Seveda tudi tukaj bodi previden pri dodajanju toplote. Če se gre za navadno, železno mestno kripo, kot je ta na moji sliki, potem ni panike. Pri karbonskem okvirju pa bodi previden, da ne pride do kakšnih poškodb karbona.

gonilni ležaj blog2

Korak 4: Odtegni kot pravi šef

Po dodajanju WD-40 penetranta in toplote preko industrijskega fena probaj ponovno odtegnit gonilni ležaj. Po vsej verjetnosti boš odtegnil kot pravi šef. V kolikor ne, ponavljaj zgornja dva postopka. Morda še malo potolči s kladivom po orodju, da dodaš malce vibracij. Mogoče ravno vibracije na koncu pomagajo, da gonilni ležaj oziroma njegovi spoji popustijo.

gonilni ležaj blog3

Korak 5: Očisti rjo z WD-40 večnamenskim izdelkom

Predno vgradiš nov gonilni ležaj priporočam, da sredino temeljito očistiš. Predvsem navoje. Tako boš dobro pripravil sredino okvirja na vgradnjo novega ležaja.

gonilni ležaj blog6

Korak 6: Dobro obriši s papirnato brisačo

Ko si nanesel WD-40 večnamenski izdelek in ga pustil delovati nekaj minut, ti priporočam, da sredino nato dobro očistiš s papirnato brisačo. Presenečen boš koliko umazanije boš potegnil ven.

gonilni ležaj blog8

Korak 7: Namesti nov gonilni ležaj

Predno namestiš nov gonilni ležaj navoje namaži z gosto mastjo, da vodi in umazaniji otežiš dostop do navojev in morda v bodoče preprečiš, da pride do tega.
Uspešno šraufanje ti želim! 😀

gonilni ležaj blog5

Zapečen gonilni ležaj lahko povzroči tudi kak siv las

Kot ste videli je potrebno nekaj iznajdljivosti in potrpežljivosti, ni pa znanstvena fantastika. Gonilni ležaj v predstavljenem primeru je bil res v slabem stanju in potrebno ga je bilo zamenjati. Sledite postopkom, in uspelo bo tudi vam. Bodite pozorni le:
– da izberete pravo vrsto gonilnega ležaja, ki je primeren za vaše kolo in gonilko.
– da imate ustrezno orodje za odstranjevanje gonilke in gonilnega ležaja.

Standardov je več, niso vsi isti!

gonilni lezaj blog4

Kontaktirajte nas

HINT d.o.o., Vir, Zoisova 34, SI-1230 Domžale

© 2021 WD-40 Company