Kristjan Vrecek
25 March 2021
Predstavljaj si. Na svojem kolesu opaziš, da se gonilnemu ležaju izteka življenska doba in bi ga bilo dobro zamenjati. Obnava se ne izplača saj je nov gonilni ležaj res poceni. Pozanimaš se kater tip gonilnega ležaja potrebuješ, greš v trgovino in ga kupiš. Prideš domov, lotiš se dela in evo, ležaj se ne odtegne pa da se je*eš. Kolega, ležaj je zapečen!
Kaj to pomeni? To pomeni, da je z leti vsa mast izpuhtela iz navojev (če jo je sploh kaj bilo že v štartu). Do tega pride v največji meri zaradi vdora vode pri pranju. Nič bat, to je neizogibno oziroma to je mogoče preprečiti le z rednimi servisi. Tokrat bom opisal postopek, ki mi je velikokrat prišel prav pri tovrstnih zapletih. Pa gremo kar po vrsti:
Kaj vse potrebujete.
Industrijski fen (lahko tudi navadni)
Krpo ali papirnate brisače
Vse naštete stvari lahko kupite v trgovinah:
Merkur, Bauhaus, Orodje žabjek
Tu predlagam, da ste trmasti. Ampak ne spet preveč, ker to ponavadi rezultira, da s silo uničite vtore, ki so namenjeni, da se lahko orodje zagozdi s svojimi zobci. Če jih uničite boste morali poseči po fleksarici…
Gre se za precej fantastičen, hitro prodirajoči produkt, ki mi je že vekrat rešil marsikatero zapečeno stvar. Deluje tako, da prodre med spoje in razžre oziroma razrahlja to rjo in umazanijo, ki se je zapekla med navoji.
Ja, prav si prebral. Gonilni ležaj je potrebno dobro segreti. Navaden fen ni najboljši, je pa boljši kot nič. Ampak še vseeno predlagam industrijski fen. Ta bo še dodatno segrel materiale in jih malce omehčal.
Seveda tudi tukaj bodi previden pri dodajanju toplote. Če se gre za navadno, železno mestno kripo, kot je ta na moji sliki, potem ni panike. Pri karbonskem okvirju pa bodi previden, da ne pride do kakšnih poškodb karbona.
Po dodajanju WD-40 penetranta in toplote preko industrijskega fena probaj ponovno odtegnit gonilni ležaj. Po vsej verjetnosti boš odtegnil kot pravi šef. V kolikor ne, ponavljaj zgornja dva postopka. Morda še malo potolči s kladivom po orodju, da dodaš malce vibracij. Mogoče ravno vibracije na koncu pomagajo, da gonilni ležaj oziroma njegovi spoji popustijo.
Predno vgradiš nov gonilni ležaj priporočam, da sredino temeljito očistiš. Predvsem navoje. Tako boš dobro pripravil sredino okvirja na vgradnjo novega ležaja.
Ko si nanesel WD-40 večnamenski izdelek in ga pustil delovati nekaj minut, ti priporočam, da sredino nato dobro očistiš s papirnato brisačo. Presenečen boš koliko umazanije boš potegnil ven.
Predno namestiš nov gonilni ležaj navoje namaži z gosto mastjo, da vodi in umazaniji otežiš dostop do navojev in morda v bodoče preprečiš, da pride do tega.
Uspešno šraufanje ti želim!
Izjava o omejitvi odgovornosti
Načini uporabe izdelkov WD-40, ki so opisani ali prikazani so bili podjetju WD-40 Company posredovani s strani uporabnikov. Primeri uporabe niso bili preizkušeni s strani podjetja WD-40 Company in ne predstavljajo priporočila ali predlogov podjetja WD-40 Company. Izdelke podjetja WD-40 Company uporabljajte z razumom. Vedno upoštevajte navodila za uporabo in bodite pozorni na opozorila natisnjena na embalaži.
© 2025 WD-40 Company.
Vse pravice pridržane