Vzdrževanje je ključ do odličnega odnosa z vašo smučarsko opremo. Redno vzdrževane smuči se bodo obnašale tako kot prvi dan, ko ste jih iz trgovine prinesli na sneg. Za nekatere stvari lahko poskrbite sami, medtem ko bo za nekatere poskrbel vaš lokalni ski servis. Da bi vas lažje poučili o postopku pravilnega vzdrževanja smo zapisali nekaj pomebnih točk za dobro vzdrževanje smuči.

 

Kaj pomeni redno vzdrževanje smuči?

Smučke so kot vaš avto; potrebujejo redno vzdrževanje za odlično delovanje. Priporočamo, da smučem pred začetkom vsake sezone privoščite popolni servis. Več ko smučate, večkrat je potrebno smuči servisirati, zato se temu ustrezno prilagodite. To vključuje razna popravila od udarcev, brušenje in ravnanje drsne ploskve, brušenje robnikov na željen stranski kot ter preverjanje vaših vezi s strani usposobljenega tehnika za zagotovitev pravilne funkcionalnosti vezi.

Večina od vas verjetno nima doma brusnega kamna ali testerja za vezi, in razen če niste navajeni na roke zdrgniti na kilometre jekla ( sleng serviserjev za brušenje robnikov  ) je to delo verjetno najbolje prepustiti strokovnjaku.

Shranjevanje smuči

Rja je najhujši sovražnik smuči saj načenja robnike. Zato priporočamo, da smuči ter smučarske čevje hranite na hladnem, a suhem mestu.

Smučke morajo biti tudi spete, zgoraj in spodaj, to ohranja nepoškodovano njihovo drsno ploskev, pa še lažje jih prenašamo.

Zmotno je tudi prepričanje, da je v smučarskih kovčkih na strehi avtomobilov za smuči dobro in trajno poskrbljeno, saj je tam velika koncentracija škodljive vlage.

Še huje je, če smuči prevažate na avtomobilskih nosilcih. Izpostavljene so vlagi, še bolj pogubno pa je, da nanje vpliva tudi sol, ki jo avtomobilska kolesa dviguje s posutih cest. Vlaga in sol načenjata tudi vezi, ki so še en element dobrega in varnega smučanja.

Smučarske vezi

Ko ste kupili smuči, ste verjetno zraven dobili tudi vezi, ne glede na to, ali so bile že v kompletu s smučmi ali ste jih kupili posebej. Namestiti jih mora smučarski servis, saj obstajajo pomembni varnostni dejavniki, ki jih je treba upoštevati. Najprej je treba vezi prilagoditi dolžini smučarskega čevlja. Vsak smučarski čevelj ima označeno sredino in oznako dolžine podplata v milimetrih. Vezi se glede na ta dva podatka nastavijo na ustrezno dolžino. Drugi korak je pravilna prilagoditev sprostitve vezi, imenovane tudi DIN nastavitev. Ta je odvisna od višine, teže, starosti, dolžine podplata in stopnje smučarskega znanja.

Priporočljivo je, da smuči vsako sezono odnesete na smučarski servis, kjer strokovnjak pregleda in preveri delovanje vaših vezi.

Priporočamo tudi, da v času smučarske sezone večkrat pošpricate mehanizem vezi z WD-40 večnamenskim izdelkom saj ta preprečuje rjavenje in ohranja dobro in masleno delovanje.

 

Struktura je pomembna!

Smuči zahtevajo posebno strokovno nego. Serviserji se najprej pozabavajo s strukturo njihove drsne ploskve. Včasih so imele smuči žleb, zdaj imajo strukturo, ki omogoči, da smuči bolje drsijo, prepreči, da bi se pogojno rečeno prilepile na sneg. Sneg je različen, Eskimi ga poznajo več deset vrst, zato so različne tudi strukture. A v povprečju je, samo primer, priprava drsne ploskve za moker in umeten sneg ista, za rekreativce zadeve pač poenostavimo, v svetovnem pokalu pa zaradi napačne strukture in maže izgubiš tekmo. In kaj je ta famozna struktura? Poseben stroj naredi v plastiko drsne površine smuči na stotine majhnih vzorcev, ki preprečijo, da bi se smuči preveč lepile na sneg in bile zato seveda počasnejše. Kako pomembna je ta priprava, pove podatek, da struktura prispeva k drsnosti smuči 20 odstotkov, petino, maža pa samo štiri odstotke.

Groba je struktura za umeten in moker sneg, fina za suhega in naravnega. Poledenel sneg je spet nekaj posebnega. Znanost je tudi mazanje, čeprav je za rekreativce dovolj nekaj splošnih formul, ki lovijo povprečne snežne razmere.

 

Kakšne to počnejo profesionalci?

Na tekmovalnem nivoju je vse posvečeno detajlom.  Izbiro in nastavitev smuči prilagajajo vsakemu tipu snega in trenutnim temperaturam. Ampak pri tekmovalcih za vse to skrbijo njihovi serviserji in po pravici povedano je to za normalnega rekreativca čisto preveč stvari, da bi jih lahko izkoristili. Tekmovalne smuči so tudi precej bolj agresivne in trde tako, da povprečen rekreativec niti ne bi mogel izkoristiti njihovega potenciala.

Mogoče si lahko preberete tudi članek kjer mama Ilke Štuhec pove nekaj več na to temo: Revija Zarja

 

Zaključek

Upamo, da vam bodo ta osnovna navodila za vzdrževanje smuči v pomoč. Servisiranje lastnih smuči je za nas odličen način, kako ostati v stiku z opremo in smučanjem. Lastno servisiranje  je tudi odlična oblika motivacije za naslednji smučarski dan. Ni lepšega, kot doživeti popoln zavoj na smučeh, ki ste jih pripravili sami. V Elanu ne izdelujemo samo najboljših smuči na svetu. Smo navdušeni smučarji, ki uživajo v vonju voska v zraku, sveže nabrušenemu robniku in zabavi na snegu.