tracking

Pogonska veriga motocikla: Kako jo vzdrževati?

Verižni pogon je najpogostejša oblika prenosa moči motorja na zadnje kolo pri motociklih. Obstajajo tudi kardanske, zobniške ali jermenske oblike pogona zadnjega kolesa vendar niso tako pogoste. Skratka brez verižnikov in verige bi lahko motocikel uporavljali samo kot poganjalčka z dodatnimi efekti. Da pa bo vse delovalo kot mora pa je potrebna skrb in vzdrževanje s strani uporabnika. Kako izgleda pogonska veriga?

Najprej naj na kratko razložimo, kako je sploh sestavljena pogonska veriga.

Osnove najbrž poznate:  Gre se za prednji in zadnji verižnik preko katerih je vpeta veriga.
Veriga pa ima še veliko delov, nekateri so vidni, drugih pa ne opazimo na prvi pogled. Na spodnji sliki si poglejmo zgradbo verige.

Pogonska veriga motocikla: Kako jo vzdrževati?

Verigo sestavljata zunanji člen in notranji člen ki je sestavljen iz puše in valjčka, med zunanjim in notranjim členom pa se nahajajo še ringi. To so po domače gumijasta tesnila. Preprečujejo vdor vode, umazanije in izhod maziva med gibljivimi deli. Členi pa so med seboj zakovani. Tudi vezni člen je ponavadi zakovan, za kar pa potrebujemo orodje. Dobijo pa se tudi verige, ki se že v originalu sklenjene. Te na nekaterih motociklih povzročajo kar precej težav z montažo, saj je potrebno sneti zadnjo nihajko, da lahko verigo namestimo. Spajanja verige s hitrim spojnim členom na močnejših motociklih ne boste zasledili, ker bi bilo prenevarno, da se veriga pri večjih hitrostih odpne.

Na koliko kilometrov naj mažemo verigo in s katerim mazivom?

Mnenja posameznikov so tu različna. Podatke o intervalih mazanja najdete tudi v priročniku vašega motocikla vendar je vse odvisno od samega mazivnega sredstva, vremenskih pogojev, ipd.
Na spletu boste najvrjetneje dobili nasvet, da verigo mažete nekje med 300 in 1000 km. Če vozite v dežju vaš ustaljeni interval zmanjšajte in mažite malce pogosteje. Dejstvo je, da ne sme biti pogonska veriga ne ne preveč ne premalo namazana. Če je spreja preveč je ponavadi vse zapacano in pogonska veriga zgleda “kosmata”. Je pa to spet vse odvisno od maziva, ki ga uporabljate. Maziv namreč lahko dobite ogromo različnih, najbolje jih je preizkusiti in se potem odločiti. Vsekakor pa vam odsvetujemo kakšne nepoznane in nepreizkušene izdelke. Mi vam priporočamo WD-40 Specialist PTFE Suho Mazivo proti trenju ali pa WD-40 Specialist Visoko Zmogljivo Belo Litijevo Mast

Kako jo mažemo?

Vedno mažite iz notranje strani in ko je veriga še topla, centrifugalna sila bo potem poskrbela za ostalo. Ko mažete, naj vam nekdo vrti zadnje kolo (če imate centralno stojalo ali druge pripomočke) vi pa pod najlažje dostopno mesto podstavite kos papirja, kartona ali druge zaščite, da ne boste okrog vse zapacali (pametno uprabljajte sprej).

Kako čistimo verigo, je to sploh potrebno?

Pogonska veriga motocikla: Kako jo vzdrževati?

Pripravkov in orodij za čiščenje je ogromno. Če ste tip človeka, ki potrebuje razne sisteme in sete ščetk, boste na trgu našli vse mogoče. Mi vam svetujemo, da ne rabite komlicirati. Kot čistilno stredstvo lahko uporabite nafto, kurilno olje, petrolej, čistilni bencin. Z lahkoto lahko uporabite tudi WD-40 večnamenski sprej saj je zadeva popolnoma primerna in ne poškoduje “ringov”.
Nikakor pa ne uporabljajte agresivnih razmaščevalcev in drugih agresivnih sredstev, še posebno pa ne čistite z navadnim bencinom!

Kaj potrebujem za čiščenje?

Potrebujete odrabljeno zobno ščetko, bolje je, če je mehkejša, ali pa manjši čopič. Pod motocikel dajte karton ali kos najlona in v akcijo. Interval čiščenja je po potrebi oziroma nekje na 10.000 km in prej. Ko se odločite za čiščenje verige priporočamo, če je to le mogoče, da snamete pokrov/pokrove sprednjega verižnika in jih temeljito očistite. Presenečeni boste, koliko masti, kamenja in ostalih smeti se je tam nabralo. Poleg tega, ko čistimo verigo, lahko opazimo, če je s členi vse v redu. Ravno tako lahko na sprednjem verižniku vidimo njegovo obrabo in morebitne napake. Čista in namazana pogonska veriga bo precej tudi tišja!

Kako naj vem kdaj je pogonska veriga ravno prav napeta?

Nekateri se s tem verjetno niti ne ukvarjate, saj naj bi to opravil serviser. Napaka! Vedno tudi sami preverite zategnjenost verige. Če niste zadovoljni in nimate primernega orodja lahko vašemu serviserju rečete za popravek. Če že imate motocikel poskrbite vsaj za osnovno vzdrževanje. To so vsa nezahtevna dela, ki jih lahko postorite sami, seveda s primernim orodjem in za katera ni potrebno imeti pretiranega znanja.  S starostjo se veriga obrablja in razteguje.

Kdaj menjati verigo?

Predpisanega recepta ni, ker lahko že po prvih 100 km pride do poškodb. Naš nasvet je nekje med 1.000 in 50.000 km. Nekdo bo verigo zaradi različnih dejavnikov uničil že pri 1.000 km, lahko celo prej. Nekdo ima agresivnejšo, šporno, dirkaško vožnjo, za kar bo menjava mogoče potrebna že pri 20.000 km ali prej. Garancije oz. priporočila prodajalcev so ponavadi med 20.000 in 35.000 km. To je popolnoma odvisno od proizvajalca in tipa verige. Redno preverjajte v kakšnem stanju je vaša veriga, koliko se preteguje, koliko je neenakomerno pretegnjena… Če tega niste vešči in ne znate oceniti oziroma si ne zaupate, se raje posvetujte s serviserjem, ki vam bo tudi strokovno svetoval.

Izbira verige in verižnikov.

Izbira prave verige za vaše motorno kolo je popolnoma vaša osebna odločitev. Naš navet je, a kupujte originalne dele. Če bi radi prešli na neko drugo verigo, ki ni original vgradnja, predlagamo, da prej malo pobrskate po spletu za mnenja in izkušnje drugih voznikov. Morda boste nad novo verigo presenečeni ali pa razočarani.

Ali lahko menjam samo verigo brez verižnikov?

Ne! Je pa res, da boste zasledili, da naj bi originalni verižniki tovarniške vgradnje zadržali dve verigi. Zopet je pa vse odvisno od kilometrine, moči verige, znamke, vzdrževanja, načina vožnje… Izjema je še, če se veriga uniči v cca. prvih 3.000 km po vgradnji. V normalih situacijah se veriga in verižnika obrabljata skupaj. Veriga se z obrabo daljša, zobje na verižniku se obrabljajo in spreminjajo obliko. Če boste novo verigo namestili na obrabljen verižnik, se le-ta ne bo nasedla pravilno in veriga se bo uničila veliko prej. Naj gre za prvo (tovarniško) vgradnjo, drugo, tretjo … vedno menjajte vse.

Izdelke WD-40 lahko kupite:
Merkur
KA3 trgovina
Bartog
Orodje Žabjek

Izjava o omejitvi odgovornosti

Načini uporabe izdelkov WD-40, ki so opisani ali prikazani so bili podjetju WD-40 Company posredovani s strani uporabnikov. Primeri uporabe niso bili preizkušeni s strani podjetja WD-40 Company in ne predstavljajo priporočila ali predlogov podjetja WD-40 Company. Izdelke podjetja WD-40 Company uporabljajte z razumom. Vedno upoštevajte navodila za uporabo in bodite pozorni na opozorila natisnjena na embalaži.  

Kontaktirajte nas

HINT d.o.o., Vir, Zoisova 34, SI-1230 Domžale

© 2020 WD-40 Company