tracking

Čiščenje in mazanje kolesa s kolesno mazivo

Vzdrževanje koles je ključni del lastništva. Ohranjanje kolesa je čisto, vendar morate zagotoviti tudi zadostno kolesno mazivo. Tako bo vaše kolo dlje in teče bolj gladko in učinkovito.

Čiščenje kolesa

Na trgu obstajajo dve vrsti čistilcev koles. Tu so splošna / večnamenska čistila in razmaščevalci ter čistila za verige. Med obema vrstama obstaja velika razlika in vsaka vrsta opravlja zelo različno in točno določeno delo. Spodaj so naštete razlike med posameznimi kategorijami in za kaj jih morate uporabljati pri čiščenju kolesa.

Splošna čistila za kolo

Splošni namen pranja kolesa je ločiti najbolj trdovratno blato in umazanijo od bistvenih sestavnih delov kolesa in njegovega okvirja. Ideja je olajšati postopek čiščenja in pranja.

Splošna čistilna sredstva za čiščenje koles nimajo enake moči kot tista, ki jih najdemo v razmaščevalcih. Zato jih je treba uporabljati na območjih, kjer ni umazanije ali težke maščobe. Večnamenska čistila lahko uporabljate na krmilnih delih kolesa, okvirjih kolesa, pnevmatikah, sedežu ali okvirju.

Poskrbite, da imate skupaj s čistilom za kolo tudi dober čopič. S tem boste zagotovili, da boste lahko dosegli vse težko dostopne vrzeli in se znebili vseh nečistoč in umazanije.

Razmaščevalci in čistila za verige

So v veliko pomoč pri odstranjevanju maščob in olja s pogonskih delov kolesa. To zagotavlja, da sestavni deli ostanejo čisti in nenehno učinkovito delujejo (ko jih ponovno spet namažete).

Razmaščevalci so veliko močnejši od povprečnega čistila za kolesa, zato je treba biti skrben in marljiv. Maziva ne smete nanašati neposredno na kable in ležaje. To lahko dejansko povzroči maščobe, ki jih je potrebno sprati. Morda bo treba občasno uporabljati razmaščevalce, še posebaj, če imate cestno kolo. To še posebej velja pri območju zavor po vožnji v mokrem vremenu, da se znebite usedlin od zavornih ploščic.

Če je razmaščevalec dober, bi moral olajšati in pospešit čiščenje delov kolesa, kot so kaseta in verige kolesa. Če za čiščenje verig in zobnikov uporabljate krtačo, boste lažje dosegli vrzeli med verigo in vijaki. Uporaba naprave, ki je posebej zasnovana za čiščenje verig, bo delo precej olajšala.

Ponovno mazanje: Zagotavljanje nemotenega delovanja kolesa

Maziva in masti so koristne za nemoteno vožnjo na vašem kolesu nemudoma po čiščenju. Maziva in masti igrajo odločilno vlogo pri ohranjanju zdravega kolesa.

Mazivo

Masti za kolesa se uporablja za sestavne dele kolesa, ki so navojne, v stiku s kabli, krogličnimi ležaji in določenimi deli, ki ostanejo negibni (na primer sedež ali notranje slušalke) na kolesu. Primarni razlog uporabe masti za kolesa je zmanjšanje sil trenja in zmanjšanje verjetnosti zataknitev komponent na svojih mestih.

Mast za kolesa je vodoodporna in težja oblika nanašanja, ki se uporablja na območjih kolesa, ki jih običajno ne boste razstavljali ali si jih ogledovali pogosto.

Mast za kolesa ima dve ključni, čeprav zelo različni funkciji:

Zagotoviti, da se ključne komponente premikajo in ne propuščajo vode

Za zagotavljanje, da se stika statične kovine ne bosta sprejela skupaj

Prvi primer, mast za kolesa močno uporabljajo za zagotovitev, da se gibajoči se deli kolesa še naprej prosto gibljejo. Videli jo boste lahko v ležajih, ki so prisotni v kolesih, slušalkah in spodnjem nosilcu. Prav tako jo boste videli v delih prestavnih ročic in zavor, ki se premikajo. Masti za kolesa ni mogoče najti v gibljivih delih, ki so izpostavljeni zraku, saj bi zlahka pritegnila umazanijo glede na njeno lepljivost in viskoznost.

V drugem primeru se mast za kolesa uporablja za preprečevanje “hladnega varjenja”. To se lahko zgodi zaradi korozije, če so deli izpostavljeni atmosferi. Zaradi uporabe masti za kolesa bodo ti deli zaščiteni pred naravnimi korozivnimi silami.

Vijaki, matice in sedež so ključna statična območja za nanašanje masti za kolesa. Te komponente kolesa so v stiku z kovino dlje časa. Posledica tega je, da se bodo sprejeli skupaj in jih bo zaradi tega razloga, težje odstraniti. Da se to ne bi zgodilo, je dobro, da vijak namažete, preden ga privijete v kolo. Poleg tega je dobra praksa, da odstranite sedeže kolesa, ga očistite in ponovno namažete. S tem boste preprečili, da bi se prijeli na okvir.

Maziva

Maziva za verige lahko razdelimo v tri vrste: suha, mokra in vsestranska.

Suha maziva

Ta maziva imajo teflonsko ali voščeno podlago; ob nanosu na verigo se posušijo in se držijo verige; pustijo plast maziva, ki ima manjšo verjetnost, da privabi prah. Zato se suha maziva izberejo v suhih in prašnih vožnjah.

Mokra maziva

Mokra maziva so bolj sestavljena v primerjavi s suhimi in imajo ponavadi oljno osnovo. Zasnovani so posebej za odpornost proti blatnim in mokrim pogojem vožnje; zagotavljajo “mokro” plast mazanja na gibljivih delih kolesa, tudi če so tej preobremenjeni z spreji.

V idealnem primeru bi morali uporabljati mokra mazava le, kadar smo izpostavljeni takšnim pogojem. So idealno mazivo za vožnjo s kolesom v zimskem času, a ko je zima konec, bi morali očistiti verigo in se vrniti na uporabo suhih maz.

Vsestranska maziva

Vsestransko mazivo je olje za splošno uporabo, ki ga lahko uporabljamo v vseh vremenskih pogojih. Pomanjkljivost the maziv je, da niso idealni za ekstremne vremenske razmere (npr. močno vlago ali suho podnebje).

WD-40 ima linijo izdelkov, zasnovano posebej za vzdrževanje koles. Spodaj so našteti izdelki iz vseh zgoraj omenjenih kategorij. Vključeni so naslednji izdelki:

Izjava o omejitvi odgovornosti

Načini uporabe izdelkov WD-40, ki so opisani ali prikazani so bili podjetju WD-40 Company posredovani s strani uporabnikov. Primeri uporabe niso bili preizkušeni s strani podjetja WD-40 Company in ne predstavljajo priporočila ali predlogov podjetja WD-40 Company. Izdelke podjetja WD-40 Company uporabljajte z razumom. Vedno upoštevajte navodila za uporabo in bodite pozorni na opozorila natisnjena na embalaži.  

Kontaktirajte nas

HINT d.o.o., Vir, Zoisova 34, SI-1230 Domžale

© 2020 WD-40 Company