tracking

Aleš Rozman – Profesionalni “freestyler” na štirikolesniku

V tokratnem BLOGu predstavljamo multitalentiranega “freestylerja”, ki sliši na ime Aleš Rozman. Lahko bi rekli, da gre za neke vrste adrenalinskega umetnika, ki izvaja trike visoko v zraku in s tem ukrade sapo tudi največjim adrenalinskim navdušencem. Poleg tega Aleš ni le edini Slovenec, ki se profesionalno ukvarja z izvajanjem spektakularnih skokov s štirikolesnikom in motornimi sanmi, ampak tudi eden izmed le treh na svetu, ki so na štirikolesniku pripravljeni izvesti salto nazaj!
Vrjeli ali ne, to pa še ni vse!  Aleš obenem velja tudi za prvega Slovenca, ki se je leta 2013 pridružil enemu bolj divjih “freestyle” spektaklov, ki združuje najboljše ekstremne športnike na svetu – šovu Masters of Dirt. Kot ponosni sponzor smo mu pri WD40 Slovenija zastavili nekaj vprašanj, da ga pobolje spoznate.

Aleš Rozman - Profesionalni

Foto: Tomaž Hozič

Intervju:

Aleš, koliko let šteješ in od kje prihajaš?
Štejem samo rosnih 39 let in trenutno sem iz Nakla pri Kranju.

Katera je tvoja najljubša hrana?
Filane paprike.

Katera je tvoja najljubša glasba?
Trenutno Baby Shark, večina komadov od Čukov, vse pesmi od Frozen 1 in 2, ker drugega mi zaradi otrok ne uspe poslušat 🙂

Kater WD-40 produkt največ uporabljaš in zakaj? 
Največ uporabljam  WD40 classic (WD40 večnamenski sprej) , ker je preprosto najboljši za vse.  Sploh po pranju, 4-kolesnik vedno prešpricam z WD40, od vseh zglobov, konektorjev, itd… Navdušen sem tudi nad WD40 White Lithium mastjo (WD 40 Bela litijeva mast), ki je odlična za verige, potem pa še Degreaser (WD40 razmaščevalec) in Silicon (WD40 visoko zmogljivo silikonsko mazivo)  sprej morata biti vedno pri roki.

 

Aleš Rozman - Profesionalni

Aleš Rozman prisega na WD-40! Vse foto: Tomaž Hozič

 

Kdo te je navdušil nad FMXom?
Že kot tekmovalec motokrosa sem imel rad skoke, ko pa se je v Ameriki začela scena z FMX-om in posledično prvim backflipom na motorju, ki ga je izvedel Carey Harta, sem se odločil, da bom tudi jaz to počel. Priznam pa, da si niti približno nisem predstavljal, da bo to moj poklic.

Kako to, da si se odločil za Quad-a? 
No to je pa zelo dolga in zanimiva zgodba 🙂 Kot voznik motokrosa (18let) si nisem nikoli predstavljal, da bom končal na 4-kolesniku. Po končani karieri, ki sem jo zaključil zaradi financ in poškodb, sem v Sloveniji začel z FMX-om. Ker sem bil sam in sem vedel, da bi lahko to počel le kot hobi sem se preselil v Italijo. Plan je bil, da bi več treniral s fanti iz FMX scene in tako morda dobil tudi kak nastop. Ampak tudi tam nekako nisem uspel priti zraven, ker sem bil pač Slovenec, lahko sem treniral ampak do nastopov nisem prišel.
Nato sem čisto po naključju spet začel tekmovati v Motocross-u, ker je ekipa Martin Racing za katero je vozil takrat tudi Antonio Carioli in pa pred tem tudi Roman Jelen, hotela, da tekmujem za njih, saj sem bil izredno hiter na treningih( pa čeprav sem takrat vozil FMX motor). No in tako sem 2 leti spet tekmoval za tovarniško ekipo. Ker pa po dveh letih nisem pripeljal nobenega finančnega sponzorja sem moral spet pozabiti na MX kariero.
Med tem časom pa sem spoznal kolega iz Italije ki je ravno začel skakati Freestyle na 4-kolesniku, in po tem ko sem bil že doma razočaran nad vsem, me je poklical in predlagal, da naj poskusim skakati s 4 kolesnikom. Šel sem do njega, probal 4-kolesnik na rampi in izkazalo se je, da mi nakako odgovarja. Čez 14 dni sem imel že prvi nastop, nato pa je šlo počasi naprej. Do danes je bilo na tej poti že ogromno vzponov in padcev ampak nekako takšna je bila moja pot do 4-kolesnika 🙂

Aleš Rozman - Profesionalni

Foto: Tomaž Hozič


Kakšen je bil odziv vaše družine, ko si vstopil v FMX? 
So bili navajeni že od prej. Nič novega za njih 🙂

Kaj ti pomeni številka 13? Zakaj vedno videvamo to številko poleg tvojega imena?
To je bila moja prva številka na moji prvi tekmi za motokros pri petih letih in to dirko sem tudi zmagal, tako da sem jo nekako že takrat vzel za svojo. To je moja srečna številka.

Že leta delaš kaskaderske trike, ali je prihod otroka kaj spremenil ?
Meni ne. Vsi so mi govorili, da ko dobiš prvega otroka se nekako bolj zresniš in te bolj skrbi. Pri meni ni bilo tega, ravno nasprotno zato sem se pa odločil potem takoj še za enega otroka 🙂 .
Je pa res, da imam s pomočjo izkušenj in malo več pameti v teh letih drugačen pristop do učenja novih trikov saj nikoli ne grem preko svoje meje. Šele, ko vem, da sem pripravljen za določen nov trik se ga lotim, če pa sem v dvomih pa ne izzivam sreče.

V svoji karieri si opravil že veliko kaskaderskih podvigov, kateri je tvoj najljubši oziroma na katerega si najbolj ponosen?
Najbolj ponosen sem na backflipa seveda, ker mi je vzel največ let priprav, neprespanih noči in živcev, ko ga je bilo treba prvič narediti na zemljo. Zelo sem ponosen, da lahko rečem, da sem trenutno edini v evropi in eden od dveh na svetu, ki izvajava ta trik.

Katerj je tvoj najljubši trik?
Vsak nov trik, ki se ga naučiš je nekako tvoj najljubši.  Trenutno sta to pri meni “Superman-flip” in pa “Heelclicker-flip”. 

Aleš Rozman - Profesionalni

Backflip Heelclicker. Foto: Tomaž Hozič


Kakšen življenjski slog imaš kot voznik FMX-a? Predvidevam, da ni čisto običajen kot za večino ljudi?
Drugače čisto običajen življenjski  slog razen tega, da delam čez vikende, med tednom sem pa prost. Razen sedaj v času Corone, ko sem vedno prost :). Drugače pa ponavadi med tednom 2x do 3x treniram s 4-kolesnikom, kondicijskie treninge, treninge moči ali gibljivosti pa izvajam vsak dan. Ves ostali prosti čas preživim z mojo družino.

Kako se pripraviš na skok? Imaš kakšen poseben ritual?
Niti ne. Po toliko letih se enostavno navadiš teh skokov tako, da nimam posebnih ritualov.
Je pa res da moram obvezno videti številko 13 tisti dan, zato jo pa imam vsepovsod :).

Pri padcih so lahko tudi hude posledice. Kakšne poškodbe si si pridelal tekom let?
Ja vsekakor, padci so del tega športa. Trkam sedaj, ko pišem to ampak moj zadnji padec je bil leta 2103 tako, da na vso srečo ali pamet, ki jo pridelamo z leti padcev v zadnjih letih ni bilo.
Seveda govorim o hujših padcih, raznoraznih malih “spodrsljajev” ne štejem.  Sem si pa v karieri Motokrosa in FMX-a  pridelal kar veliko poškodb. Lahko rečem, da sem imel zlomljeno vse kar se da na levi strani telesa in samo en zlom na desnem gležnju. Očitno sem vedno padel na levo stran :). Najhujše spomine imam na vsakodnevne izpahe rame saj sem imel tako natrgane vezi, da mi rame ni več držalo v šalčki. Pa tudi na dvakratni zlom golenice, ko sem zlomil že 1 leto prej vstavljeno titanovo palico pri prvem zlomu. Pri tem se spomnim samo to, da sem 3 mesece spal v sede, ker mi je noga zmočno otekla, če sem jo dal v vodoraven položaj.

Aleš Rozman - Profesionalni

Foto: Tomaž Hozič

 

Kako je Korona vplivala na tvojo kariero?
Leto 2020 se bo pri meni izbrisalo iz koledarja. Zaradi korone so bili in še vedno so odpovedani vsi nastopi, kar zame pomeni nič prihodkov! Tako, da resnično upam, da se ta stvar kaj kmalu ustali in, da lahko vsi tisti, ki smo vezani na občinstvo in publiko spet normalno začnemo delati. Edina pozitivna stvar Corone je ta, da sem bil primoran poiskati drug vir prihodka in sem tako spet začel poučevati motokros. Lahko rečem, da izredno uživam v tem, ko delim moje znanje z drugimi in gledam kako iz treninga v trening napredujejo.

Kakšni so plani za naprej?
Plani za naprej so najprej preživeti Corono tako, da se vrnejo nazaj nastopi in prireditve.
Z letošnjim avgustom sem končno podpisal pogodbo tudi z Monster Energy drink-om in imamo v prihodnosti velike plane pri snemanju novih in čisto drugačnih video projektov. Seveda pa je na koncu spet vse odvisno od Corone kako in kdaj lahko začnemo.

Lahko pa omenim še to, da imam v planu izvesti nov trik kateri je trenutno še TOP SECRET in tudi vezan na Corono – predvsem finančno. Kako že pravjo “No money, no funny” 🙂

Aleš, najlepša hvala za intervju in uspešno pri novih podvigih 🙂
Hvala Vam za podporo !!

Aleš Rozman - Profesionalni

Foto: Tomaž Hozič

 

ALEŠ ROZMAN:

Slediš mu lahko:
Facebook: www.facebook.com/rozmanales13/
Instagram: www.instagram.com/rozman13/

Izjava o omejitvi odgovornosti

Načini uporabe izdelkov WD-40, ki so opisani ali prikazani so bili podjetju WD-40 Company posredovani s strani uporabnikov. Primeri uporabe niso bili preizkušeni s strani podjetja WD-40 Company in ne predstavljajo priporočila ali predlogov podjetja WD-40 Company. Izdelke podjetja WD-40 Company uporabljajte z razumom. Vedno upoštevajte navodila za uporabo in bodite pozorni na opozorila natisnjena na embalaži.  

Kontaktirajte nas

HINT d.o.o., Vir, Zoisova 34, SI-1230 Domžale

© 2020 WD-40 Company